Tools
Затвори
Затвори

Централа на Райфайзенбанк

Адрес

София 1407, бул. Никола Вапцаров 55, Експо 2000, район Лозенец

SWIFT/BIC

RZBBBGSF


Контактен център

Телефони

0700 10 000 (Vivacom)

17 21 (A1 и Telenor)

Е-мейл

call.center@raiffeisen.bg

Форма за контакт

Попълнете електронната форма

Работно време

Делничен ден: 08:00 ч. до 20:00 ч.

Събота: 09:00 ч. до 15:00 ч.


Съдействие за карти и ПОС терминали

Денонощен център за съдействие при проблеми с банкови карти и ПОС терминали

Телефони

0700 10 000 (Vivacom)

17 21 (A1 и Telenor)

(+359 2) 962 41 02

Факс

(+359 2) 962 78 59

Форма за контакт

Попълнете електронната форма

Разговорите на 0700 10 000 са на цената на градски разговор от територията на цялата страна, разликата градски/междуградски разговор се поема от банката. Разговорите към 1721 се таксуват като A1-A1 или Теленор-Теленор, според собствения тарифен план на абонатите.


Консултации по ипотечно кредитиране

Телефони

(+359 2) 91562 21
(+359 2) 91562 22
(+359 2) 91562 23
(+359 2) 91562 33

Форма за контакт

Попълнете електронната форма

Консултация по Skype

Предоставяната в рамките на Skype консултациите информация е принципна и неперсонализирана, тъй като не е базирана на събирани от консултирано лице данни и не поражда за Райфайзенбанк конкретни ангажименти за договаряне.


Мобилни банкови консултанти

Професионална лична консултация без да е необходимо посещение на банков офис.

Заяви среща


Обратна връзка

Изпрати твоето мнение

Затвори
 
 
 
 
 

Тарифи

Тарифа за таксите и комисионите за физически лица


Общи условия и формуляри

Общи условия, формуляри и рамкови договори за физически лица.

Всички документи


Уведомления

Предстоящи промени в продукти, услуги, лихвен бюлетин, такси и комисиони, работното време на офисите, други.

Всички уведомления

Затвори
Затвори

Запазени страници

Страници се добавят тук чрез бутона “Save” в горната част на страницата.

    Последно посещавани

    История на последно преглежданите страници

    Често задавани въпроси

    Регистрация и достъп

    Какви нива на достъп мога да задам?

    Можете да зададете активни или пасивни права. Ако желаете да имате достъп до всички функционалности на RaiMobile и Райфайзен ОНЛАЙН,  изберете активни права. Ако не желаете през онлайн банкирането да могат да се извършват банкови операции с вашите продукти, изберете пасивни права.

    Каква е разликата между активно и пасивно банкиране?

    С пасивните права вие получавате достъп до информация за използваните от вас продукти, но не можете да извършвате банкови операции с тях. С пасивни права вие:

    • Получавате актуална информация за вашите сметки – наличност по разплащателни и картови сметки, извлечения, информация за получени и наредени от вас преводи
    • Проследявате вашите кредити – информация за дата на отпускане, вноски по кредити, остатък по главница
    • Получавате информация за наличността по вашите депозити
    • Получавате новини за промоции и нови продукти

    С активни права освен достъп до актуална информация получавате възможността да:

    • Извършвате преводи в национална и чуждестранна валута в страната и чужбина, обмяна на валута
    • Подавате електронни заявки за банкови продукти и услуги
    • Управлявате вашите депозити – откриване и прекратяване на срочни депозити
    • Подавате електронни поръчки за договорни фондове – Райфайзен Асет Мениджмънт

    Как да се регистрирам за услугите RaiMobile и Райфайзен ОНЛАЙН?

    Можете да се регистрирате за RaiMobile и Райфайзен ОНЛАЙН през самото приложение (RaiMobile) или интрнет банкирането (online.rbb.bg). По този начин ще имате достъп до информация за вашите банкови продукти, ще можете да правите преводи между собсвени сметки и да плащате битови сметки.

    Ако желаете да извършвате и преводи към трети страни, е необходимо да посетите удобен за вас офис на банката.

    Как да достъпя услугите RaiMobile и Райфайзен ОНЛАЙН?

    Необходимо е да въведете потребителско име и паролата, предоставени ви от Банката в запечатан ПИН плик (при първоначалното влизане, системата ще изиска от вас задължително да смените паролата си) или тези, зададени от вас при регистрацията.

    Препоръчваме ви периодично да променяте паролата си, от съображения за сигурност, като в интернет банкирането от горния десен ъгъл кликнете върху вашето име и изберете смяна на парола.

    Можете да променяте и потребителското си име, като в интернет банкирането от горния десен ъгъл кликнете върху вашето име и изберете смяна на потребителско име.

    Какъв браузер да ползвам за работа с Райфайзен ОНЛАЙН?

    Както за пасивно (информация за баланси и движения по сметки, депозити, кредити, банкови карти), така и за активно банкиране (подписване на платежни нареждания) може да използвате всички видове браузери като Internet Explorer, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari и други.

    Какво да направя, ако съм забравил потребителското име и/или паролата?

    Уверете се, че при въвеждането на потребителско име/ парола спазвате изискванията за малки/главни букви на латиница и цифри. Системата позволява неограничен брой опити на въвеждане, но след третия грешен ще изисква от вас да въведете и допълнително код за контрол, който ще се визуализира на екрана.

    Ако сте сигурни, че въвеждате потребителското име правилно, можете да използвате функционалността "Забравена парола" в мобилното приложение RaiMobile. При успшешна смяна на паролата, тя ще се промени и за входа в интернет банкирането Райфайзен ОНЛАЙН.

    В случай че не успеете да си спомните потребителското име, може да получите нов ПИН плик с данни за достъп единствено лично в офис на банката.

    Как мога да извършвам активни операции /преводи/?

    За да извършвате преводи, е необходимо при регистрацията за интернет и мобилно банкиране да сте посочили, че желаете да имате права за активни операции. При извършване на активни операции, нарежданията се подписват (потвърждават) чрез софтуерен токен или SMS код.

    Преводи между собствени сметки на физически лица, независимо от размера на сумата, се извършват без авторизация чрез SMS код или софтуерен токен.

    Функционалности

    Как мога да видя извлеченията по сметките си?

    Извлеченията по карти и сметки могат да бъдат достъпени през интернет банкирането Райфайзен ОНЛАЙН.

    Чрез меню Сметки  -> Извлечения имате достъп до вашите извлечения по разплащателни сметки/ разплащателни сметки с дебитни карти в Печатен (PDF) формат и формат за електронна обработка (MT940).

    Чрез менюто Карти -> Извлечения имате достъп до извлеченията по вашите кредитни карти в Печатен (PDF) формат.

    Необходимо е да зададете сметка и период на търсене, като след визуализиране на резултатите системата позволява да изтеглите и запазите извлеченията на вашия компютър.

    Как да проверя дали нарежданията ми са успешно подписани и изпратени?

    Изберете меню Преводи -> Чакащи - ако виждате платежното в списъка с плащания, то не е изпратено за изпълнение към банката - чака да бъде подписано и/или изпратено от вас.

    Ако виждате платежното в меню Преводи -> Архив със статус Приет за обработка (и допълнителен статус), означава, че е успешно подписано и изпратено от вас за изпълнение към банковата система.

    Какво е нужно, за да мога да плащам битови сметки онлайн?

    За да плащате битови сметки през РайМобайл и Райфайзен ОНЛАЙН, е нужно да сте титуляр по сметка в Райфайзенбанк България в лева или евро и да имате права по нея в онлайн банкирането.

    Защо не мога да видя депозити или кредити?

    Причината е, че когато сте се регистрирали в офис на банката, не сте посочили изрично във формуляра, че желаете да имате права за депозити и кредити.

    Ако желаете да се регистрирате за тях, можете да го направите във всеки офис на банката. За физически лица с активни права Райфайзен ОНЛАЙН предлага възможността регистрацията да се извърши чрез системата от меню Заявки и декларации.

    Как мога да открия или закрия депозит в Райфайзен ОНЛАЙН?

    За да извършвате активни операции по депозити, е необходимо предварително да сте заявили услугата в офис на Банката. Освен това е необходимо да разполагате с допълнително средство за авторизация (токен или SMS код) и разплащателна сметка във валутата на депозита.

    Депозити се откриват от меню Депозити -> Откриване на депозити в Райфайзен ОНЛАЙН. След създаване заявката се е необходимо да бъде подписана със средството за сигурност и изпратена за последваща обработка от страна на банката. В меню Депозити -> Архив може да проследите дали заявката е изпратена успешно за обработка и какъв е статусът й.

    Ако желаете да прекратите депозит, влезте в меню Депозити, маркирайте конкретния депозит и избере бутон "Прекратяване". Ще се зареди форма, в която да попълните сметките, по които желаете да се прехвърлят средствата. След това подпишете със средството за сигурност и изпратите заявката към Банката.

    Необходим ли ми е Квалифициран електронен подпис, за да мога да банкирам активно?

    КЕП е единствено необходим на юридически лица, желаещи да използват опцията за подаване на онлайн заявка за банкова гаранция или акредитив.

    Във всички останали случаи, за да извършвате активни операции чрез РайМобайл и Райфайзен ОНЛАЙН – нареждане на преводи, изпращане на заявки, откриване/ закриване на депозит, е необходимо да изберете между двете средства за авторизация, които Банката предлага – токен или SMS код.

    SMS потвърждение

    Какво представлява SMS кодът за потвърждаване на преводи?

    SMS кодът за потвърждаване на преводи е допълнително средство за защита на онлайн плащанията, издаден от Райфайзенбанк и еднократен код с временна валидност, изпратен чрез SMS съобщение на мобилен телефон.

    За кого е предназначена услугата?

    SMS кодът за потвърждаване на преводи е услуга, достъпна за всички настоящи и бъдещи потребители на РайМобайл и Райфайзен ОНЛАЙН, които ползват онлайн банкиране за активни транзакции и притежават валиден мобилен номер на български мобилен оператор.

    Каква е цената на услугата?

    Регистрацията за услугата и получаването на SMS съобщенията са напълно безплатни. Заедно с гарантираната сигурност на плащанията, вие спестявате и разходи за банкови операции, тъй като таксите за преводи през РайМобайл и Райфайзен ОНЛАЙН са по-ниски в сравнение с плащанията извършени в банков офис.

    Как мога да се регистрирам за услугата?

    Всички клиенти на Райфайзенбанк могат да се регистрират за тази услуга като посетят някой от офисите на Райфайзенбанк и заявят желанието си да ползват активно онлайн банкиране чрез SMS код за потвърждаване на плащания.

    Как се извършват плащанията със SMS код за потвърждаване на преводи?

    При потвърждаване на плащане в РайМобайл и Райфайзен ОНЛАЙН, на предварително посочен във формата за регистрация за услугата мобилен телефон ще получите SMS съобщение с еднократен код за потвърждение на избрания превод/група преводи. SMS съобщението съдържа и данни за плащането - сума и последните цифри на сметката на получателя. Трябва да въведете кода за потвърждение на транзакцията в системата. За допълнителна сигурност се препоръчва да сверите данните за нареденото плащане от SMS съобщението с въведените в компютъра детайли за транзакцията. С един SMS код можете да потвърждавате група плащания.

    Как мога да потвърдя платежни с SMS код?

    За да подпишете платежни нареждания, използвайки SMS код, е необходимо да изпълните следните стъпки:

    1. При избор на бутон “Изпращане” на екрана на системата се появява кратка информация за превода в табличен вид и поле за въвеждане на SMS код.
    2. Системата ще изпрати на посочения от вас мобилен телефонен номер съобщение, което съдържа код за потвърждение и детайли за превода.
    3. Сравнете детайлите с тези от системата и въведете кода за потвърждение в съответното поле на екрана, след което натиснете бутон „Потвърди“.

    Предлагате ли други средства за информационна защита?

    Райфайзенбанк продължава предлагането и на други съвременни услуги за допълнителна защита за онлайн банкиране като софтуерен токен.

    Потвърждение със софтуерен токен

    Какво представлява софтуерният токен?

    Софтуерният токен е специализирано приложение за мобилни устройства, което предоставя възможност за лесно и удобно потвърждение на банкови транзакции и заявки в интернет и мобилното банкиране. Софтуерният токен предоставя възможност за потвърждение на операции в РайМобайл и Райфайзен ОНЛАЙН в два режима:

    • Чрез сканиране на Cronto изображение и генериране на еднократен код за потвърждение, дори и без налична интернет връзка;
    • Чрез Push нотификация (изисква интернет връзка).

    Какво ми осигурява софтуерният токен?

    Софтуерният токен осигурява:

    • Допълнителна сигурност при извършване на банкови преводи или други транзакции в онлайн среда.
    • Удобство и лесна употреба.
    • Мобилност - от всяка точка на света и по всяко време.

    Как мога да получа софтуерен токен?

    Софтуерният токен Raiffeisen Token може да свалите от Google Play Store за Android или App Store за iOS.

    Каква е цената на софтуерният токен?

    Мобилното приложение Raiffeisen Token е напълно безплатно.

    Как мога да потвърдя плащане със софтуерен токен?

    Софтуерният токен предоставя възможност за потвърждение на операции в РайМобайл и Райфайзен ОНЛАЙН в два режима:

    • Чрез сканиране на Cronto изображение и генериране на еднократен код за потвърждение, дори и без налична интернет връзка;
    • Чрез Push нотификация (изисква интернет връзка).

    Какво да направя при въвеждане на грешен ПИН код?

    След въвеждане на пет грешни ПИН кода софтуерният токен изтрива автоматично активацията си. За да се активира наново, е нужно да се премине през активационната процедура в интернет банкирането Райфайзен ОНЛАЙН.

    Мобилно приложение RaiMobile

    Как мога да се регистрирам за мобилното приложение RaiMobile?

    Може да направите справка дали имате достъп до мобилната апликация в профила си в Райфайзен ОНЛАЙН като от горния десен ъгъл кликнете върху вашето име и изберете "Мобилно банкиране". В случай че достъпът ви е със статус "Разрешен", единствено е необходимо да инсталирате апликацията RaiMobile на своето мобилно устройство (смартфон, таблет). Ако статусът на регистрацията е "Неразрешен", можете да го разрешите от интернет банкирането.

    Необходимо ли е всеки път да въвеждам потребителско име и парола, за да вляза в мобилното приложение?

    Не е необходимо. Може да активирате бърз достъп до мобилното приложение от меню Моят профил – чрез ПИН код или биометрични данни.  Бързият достъп до приложението не отменя или заменя потребителското име и парола. Потребителите по всяко време могат да изберат вход с потребителско име и парола. Бързият достъп до приложението може да бъде премахнат чрез преинсталиране на приложението или изтриване на данните на приложението (за Android). 

    Какви са изискванията за ПИН кода?

    ПИН кодът може да съдържа от 4 до 20 цифри. ПИН кодът се създава специално за достъп до мобилната апликация. Не е задължително да съвпада с ПИН кода на телефона или на SIM  картата. С цел сигурност  препоръчваме да се различава от вече създадените ПИН кодове, които използвате.

    Как да настроя биометричните данни за вход в мобилното приложение?

    Входът в мобилното приложение може да се осъществи и с пръстов отпечатък (за телефоните, които предлагат работа с пръстов отпечатък) или лицево разпознаване (за iPhone X). Необходимо е предварително биометричните данни да са регистрирани в телефона през настройките на устройството. Райфайзенбанк не събира и не обработва въведените биометрични данни на устройството.

    Как да активирам получаването на известия през RaiMobile?

    Можете да активирате известия през мобилното приложение от меню Известия –> Абонаменти като изберете „Нов абонамент“.

    За какво мога да получавам известия?

    Може да се абонирате за получаване на различни видове известия – вноска за кредит, постъпила сума по сметка, валутни курсове, ново задължение към създаден абонамент за плащане на битови сметки, отказано плащане на битова сметка или успешно платено задължение по битови сметки.

    На кое устройство се получават известията?

    Известията се изпращат към устройството, от което последно е осъществен достъпът до мобилното приложение. Няма как едно устройство да получава нотификациите за повече от един потребител. 

    Каква информация съдържат известията?

    Известията на мобилното приложение само информират потребителя за настъпило събитие в неговия профил, те не съдържат конкретни суми или наличност по сметка. Информация за самото събитие може да се получи единствено след вход в мобилното приложение.

    Как да спра да получавам известия в мобилното приложение?

    Можете да изтриете или деактивирате временно създадения абонамент за известията след вход в мобилното банкиране, в меню Известия –> Абонаменти. Друга възможност е да забраните известията на приложението от настройките на мобилния телефон.

    Електронни услуги

    Нареждай преводи, управлявай твоите карти, депозити и инвестиционни продукти и получавай актуална информация без да излизаш от вкъщи с Райфайзен ОНЛАЙН!

    Райфайзен ОНЛАЙН

    Банкирай бързо и удобно с мобилно приложение RaiMobile.

    RaiMobile

    Добре дошли на нашия сайт.

    Моля, изберете вашия профил:

    Добре дошли на нашия сайт.