Tools
Затвори
Затвори

Централа на Райфайзенбанк

Адрес

София 1407, бул. Никола Вапцаров 55, Експо 2000, район Лозенец

SWIFT/BIC

RZBBBGSF


Корпоративно банкиране

Адрес

София 1407, бул. Никола Вапцаров 55, Експо 2000, район Лозенец

Телефон

(+359 2) 91 985 101

Факс

(+359 2) 91 985 140

Форма за контакт

Попълнете електронната форма

 


Съдействие за карти и ПОС терминали

Денонощен център за съдействие при проблеми с банкови карти и ПОС терминали

Телефони

0700 10 000 (Vivacom)

17 21 (A1 и Telenor)

(+359 2) 962 41 02

Факс

(+359 2) 962 78 59

Форма за контакт

Попълнете електронната форма

Разговорите на 0700 10 000 са на цената на градски разговор от територията на цялата страна, разликата градски/междуградски разговор се поема от банката. Разговорите към 1721 се таксуват като A1-A1 или Теленор-Теленор, според собствения тарифен план на абонатите.


Факторинг

Виктор Спасов, Началник отдел Факторинг

Телефон

(+ 359 2) 91 985 774

(+ 359) 886 999 569


Отдел Финансови институции/Суверени

Адрес

София 1407, бул. Никола Вапцаров 55, Експо 2000, район Лозенец

Телефон

(+359 2) 91 985 423

Факс

(+359 2) 943 45 57

Форма за контакт

Попълнете електронната форма

 


Отдел Продажби на капиталовите пазари

Найден Чернев, Началник отдел

Телефон

(+359 2) 91 985 456

Търговия с акции, дългови инструменти и структурирани продукти

Николай Кичуков, Старши Брокер

Телефон

(+359 2) 91 985 490

Валутен пазар и управление на пазарен риск

Светослав Георгиев, Старши Дилър

Телефон

(+ 359 2) 91 985 464


Росица Петкова, Дилър

Телефон

(+359 2) 91 985 453


Елка Петкова, Дилър

Телефон

(+ 359 2) 91 985 429

Затвори
 
 
 
 
Затвори
Затвори

Запазени страници

Страници се добавят тук чрез бутона “Save” в горната част на страницата.

    Последно посещавани

    История на последно преглежданите страници

    Често задавани въпроси

    Регистрация и достъп

    Какви нива на достъп мога да задам?

    Можете да зададете активни или пасивни права. Ако желаете да имате достъп до всички функционалности на Райфайзен ОНЛАЙН, изберете активни права. Ако не желаете през интернет банкирането да могат да се извършват банкови операции с вашите продукти, изберете пасивни права.

    Каква е разликата между активно и пасивно банкиране?

    С пасивните права вие получавате достъп до информация за използваните от вас продукти, но не можете да извършвате банкови операции с тях. С пасивни права вие:

    • Получавате актуална информация за вашите сметки – наличност по разплащателни и картови сметки, извлечения, информация за получени и наредени от вас преводи
    • Проследявате вашите кредити – информация за дата на отпускане, вноски по кредити, остатък по главница
    • Получавате информация за наличността по вашите депозити
    • Получавате новини за промоции и нови продукти

    С активни права освен достъп до актуална информация получавате възможността да:

    • Извършвате преводи в национална и чуждестранна валута в страната и чужбина
    • Обмяна на валута между ваши сметки
    • Подавате електронни заявки за банкови продукти и услуги*
    • Управлявате вашите депозити – откриване и прекратяване на срочни депозити
    • Подавате електронни поръчки за договорни фондове – Райфайзен Асет Мениджмънт

    * За изпращане на електронни заявки за нареждане за издаване на банкови гаранции и акредитиви е необходимо да се регистрира и Квалифициран електронен подпис (КЕП)

    Как да се регистрирам за услугата Райфайзен ОНЛАЙН?

    За да се регистрирате за Райфайзен ОНЛАЙН, е необходимо да посетите удобен за вас офис на банката и да получите ПИН плик с потребителско име и парола за достъп до системата.

    Как да достъпя услугата Райфайзен ОНЛАЙН?

    Необходимо е да въведете потребителско име и паролата, предоставени ви от Банката в запечатан ПИН плик. При първоначалното влизане, системата ще изиска от вас задължително да смените паролата си.

    Препоръчваме ви периодично да променяте паролата си, от съображения за сигурност, като от горния десен ъгъл кликнете върху вашето име и изберете Смяна на парола.

    Можете да променяте и потребителското си име, като от горния десен ъгъл кликнете върху вашето име и изберете Смяна на потребителско име.

    Какъв браузер да ползвам за работа с Райфайзен ОНЛАЙН?

    Както за пасивно (информация за баланси и движения по сметки, депозити, кредити, банкови карти), така и за активно банкиране (подписване на платежни нареждания) може да използвате всички видове браузери като Internet Explorer, Mozilla Firefox,, Google Chrome, Safari и други.

    Какво да направя, ако съм забравил потребителското име и/или паролата за Райфайзен ОНЛАЙН?

    Уверете се, че при въвеждането на потребителско име/ парола спазвате изискванията за малки/главни букви на латиница и цифри. Системата позволява неограничен брой опити на въвеждане, но след третия грешен ще изисква от вас да въведете и допълнително код за контрол, който ще се визуализира на екрана.
    В случай че не успеете да си спомните потребителското име и паролата за достъп, може да получите нов ПИН плик единствено лично в офис на банката.

    Как мога да извършвам активни операции /преводи/ през Райфайзен ОНЛАЙН?

    За да извършвате преводи през Райфайзен ОНЛАЙН е необходимо при регистрацията за услугата да сте посочили, че желаете да имате права за активни операции. При извършване на активни операции, нарежданията се подписват с токен или SMS код.

    Функционалности

    Как мога да видя извлеченията по сметките си?

    Чрез меню Сметки -> Извлечения имате достъп до вашите извлечения по разплащателни сметки/ разплащателни сметки с дебитни карти в печатен (PDF) формат и формат за електронна обработка (MT940).

    Чрез менюто Карти -> Извлечения имате достъп до извлеченията по вашите кредитни карти в печатен (PDF) формат.

    Необходимо е да зададете сметка и период на търсене, като след визуализиране на резултатите системата позволява да изтеглите и запазите извлеченията на вашия компютър.

    Как да проверя дали нарежданията ми са успешно подписани и изпратени?

    Изберете меню Преводи -> Чакащи - ако виждате платежното в списъка с плащания в табличен вид, означава, че то не е изпратено за изпълнение към банката - чака да бъде подписано и/или изпратено от вас.

    Ако виждате платежното в меню Преводи -> Архив със статус Приет за обработка (и допълнителен статус), означава, че е успешно подписано и изпратено от вас за изпълнение към банковата система.

    Защо не мога да видя депозити или кредити в Райфайзен ОНЛАЙН?

    Причината е, че когато сте се регистрирали за Райфайзен ОНЛАЙН в офис на банката, не сте посочили изрично във формуляра, че желаете да имате права за депозити и кредити.

    Ако желаете да се регистрирате за тях, можете да го направите във всеки офис на банката.

    Как мога да открия или закрия депозит в Райфайзен ОНЛАЙН?

    За да извършвате активни операции по депозити, е необходимо предварително да сте заявили услугата в офис на Банката. Освен това е необходимо да разполагате с допълнително средство за авторизация (токен или SMS код) и разплащателна сметка във валутата на депозита.

    Депозити се откриват от меню Депозити -> Откриване на депозити. След създаване заявката се е необходимо да бъде подписана със средството за сигурност и изпратена за последваща обработка от страна на банката. В меню Депозити -> Архив може да проследите дали заявката е изпратена успешно за обработка и какъв е статусът й.

    Ако желаете да прекратите депозит, влезте в меню "Депозити", маркирайте конкретния депозит и избере бутон "Прекратяване". Ще се зареди форма, в която да попълните сметките, по които желаете да се прехвърлят средствата. След това подпишете със средството за сигурност и изпратите заявката към Банката.

    Необходим ли ми е Квалифициран електронен подпис, за да мога да банкирам активно чрез Райфайзен ОНЛАЙН?

    КЕП е единствено необходим на юридически лица, желаещи да използват опцията за подаване на онлайн заявка за банкова гаранция или акредитив.

    Във всички останали случаи за да извършвате активни операции чрез Райфайзен ОНЛАЙН – нареждане на преводи, изпращане на заявки, откриване/ закриване на депозит е необходимо да изберете между двете средства за авторизация, които банката предлага – токен или SMS код.

    Как да регистрирам Квалифициран електронен подпис в Райфайзен ОНЛАЙН?

    След като достъпите профила си чрез потребителско име и парола е необходимо да кликнете върху вашето име в горния десен ъгъл и да изберете Електронни подписи. Изберете бутон "Регистрирай КЕП" и следвайте стъпките за регистрация. Ако сте преминали успешно през всички стъпки, на последната от тях ще се изпише съобщение, че заявката изчаква одобрение от администратор.

    SMS потвърждение

    Какво представлява SMS кодът за потвърждаване на преводи?

    SMS кодът за потвърждаване на преводи е допълнително средство за защита на онлайн плащанията, издаден от Райфайзенбанк и представлява еднократен код с временна валидност, изпратен чрез SMS съобщение на мобилен телефон.

    За кого е предназначена услугата?

    SMS кодът за потвърждаване на преводи е услуга, достъпна за всички настоящи и бъдещи потребители на Райфайзен ОНЛАЙН, които ползват онлайн банкиране с активен достъп и притежават валиден мобилен номер на български мобилен оператор.

    Каква е цената на услугата?

    Регистрацията за услугата и получаването на SMS съобщенията са напълно безплатни. Заедно с гарантираната сигурност на плащанията, вие спестявате и разходи за банкови операции, тъй като таксите за преводи през Райфайзен ОНЛАЙН са значително по-ниски в сравнение с плащанията извършени в банков офис.

    Как мога да се регистрирам за услугата?

    Всички клиенти на Райфайзенбанк могат да се регистрират за тази услуга като посетят някой от офисите на Райфайзенбанк и заявят желанието си да ползват активно онлайн банкиране чрез SMS код за потвърждаване на плащания.

    Как се извършват плащанията със SMS код за потвърждаване на преводи?

    При потвърждаване на плащане в системата Райфайзен ОНЛАЙН, на предварително посочен във формата за регистрация за услугата мобилен телефон ще получите SMS съобщение с еднократен код за потвърждение на избрания превод/група преводи. SMS съобщението съдържа и данни за плащането - сума и последните цифри на сметката на получателя. Трябва да въведете кода за потвърждение на транзакцията в системата. За допълнителна сигурност се препоръчва да сверите данните за нареденото плащане от SMS съобщението с въведените в компютъра детайли за транзакцията. С един SMS код можете да потвърждавате група плащания.

    Как мога да потвърдя платежни с SMS код?

    За да подпишете платежни нареждания, използвайки SMS код, е необходимо да изпълните следните стъпки:

    • При избор на бутон "Изпращане" на екрана на системата се появява кратка информация за превода в табличен вид и поле за въвеждане на SMS код.
    • Системата ще изпрати на посочения от вас мобилен телефонен номер съобщение, което съдържа код за потвърждение и детайли за превода.
    • Сравнете детайлите с тези от системата и въведете кода за потвърждение в съответното поле на екрана, след което натиснете бутон "Потвърди".

    Предлагате ли други средства за информационна защита?

    Райфайзенбанк продължава предлагането и на други съвременни услуги за допълнителна защита за онлайн банкиране като токен.

    Потвърждение с токен

    Какво представлява токенът?

    Токенът е устройство за допълнителна сигурност при операции в Райфайзен ОНЛАЙН, което генерира еднократновалидни кодове за потвърждаване на транзакциите. За да можете да използвате токена, трябва да въведете своя персонален ПИН код.

    Устройството не изисква инсталация на компютъра или други специални настройки.

    Какво ми осигурява токенът?

    Токенът осигурява:

    • Допълнителна сигурност при извършване на банкови преводи или други операции в онлайн среда
    • Удобство и лесна употреба, без изискване за допълнително инсталиране на софтуер
    • Мобилност - от всяка точка на света и по всяко време

    Как мога да получа токен?

    Можете да закупите токен от всеки офис на Райфайзенбанк.

    Каква е цената на токена?

    Еднократната такса за закупуване на устройството е 30.00 лв. (с ДДС).

    Как мога да потвърдя плащане с токен?

    За да подпишете платежни нареждания, използвайки токен, е необходимо да изпълните следните стъпки:

    • При избор на бутон „Изпращане” на екрана на системата се появява екран с две полета: “Запитване” и “Отговор”. В полето “Запитване” се визуализира 6 цифрено число.
    • Въведете числото „Запитване” от екрана в токена. В отговор токенът изписва 8-цифрено число, което е необходимо да въведете в поле “Отговор” в Райфайзен ОНЛАЙН и да натиснете бутон „Потвърди“.

    Токенът ми е блокиран. Какво да направя?

    Ако въведете последователно 5 грешни ПИН кода за включване на токена, устройствoто ще се блокира. При блокиран токен е необходимо да посетите клон на банката за отблокирането му.

    Токенът ми не работи. Има ли гаранционен период, в който мога да го заменя?

    Има гаранционен срок в рамките на период от 18 месеца. В него можете за замените своя токeн с нов без да заплащате такса за новото устройство.

    Мобилно приложение

    Как мога да се регистрирам за мобилното приложение на Райфайзен ОНЛАЙН?

    Може да направите справка дали имате достъп до мобилната апликация в профила си в Райфайзен ОНЛАЙН като от горния десен ъгъл кликнете върху вашето име и изберете "Мобилно банкиране". В случай че достъпът ви е със статус "Разрешен", единствено е необходимо да инсталирате апликацията на своето мобилно устройство (смартфон, таблет). Ако статусът на регистрацията е "Неразрешен", е необходимо да посетите офис на банката, за да подадете молба за активиране на услугата.

    Необходимо ли е всеки път да въвеждам потребителско име и парола, за да вляза в мобилното приложение?

    Не е необходимо. Може да активирате бърз достъп до мобилното приложение от меню Моят профил – чрез ПИН код или биометрични данни.  Бързият достъп до приложението не отменя или заменя потребителското име и парола. Потребителите по всяко време могат да изберат вход с потребителско име и парола. Бързият достъп до приложението може да бъде премахнат чрез преинсталиране на приложението или изтриване на данните на приложението (за Android). 

    Какви са изискванията за ПИН кода?

    ПИН кодът може да съдържа от 4 до 20 цифри. ПИН кодът се създава специално за достъп до мобилната апликация. Не е задължително да съвпада с ПИН кода на телефона или на SIM  картата. С цел сигурност  препоръчваме да се различава от вече създадените ПИН кодове, които използвате.

    Как да настроя биометричните данни за вход в мобилното приложение?

    Входът в мобилното приложение може да се осъществи и с пръстов отпечатък (за телефоните, които предлагат работа с пръстов отпечатък) или лицево разпознаване (за iPhone X). Необходимо е предварително биометричните данни да са регистрирани в телефона през настройките на устройството. Райфайзенбанк не събира и не обработва въведените биометрични данни на устройството.

    Как да активирам получаването на известия през мобилното приложение?

    Можете да активирате известия през мобилното приложение от меню Известия –> Абонаменти като изберете „Нов абонамент“.

    За какво мога да получавам известия?

    Може да се абонирате за получаване на различни видове известия – вноска за кредит, постъпила сума по сметка, валутни курсове, ново задължение към създаден абонамент за плащане на битови сметки, отказано плащане на битова сметка или успешно платено задължение по битови сметки*.

    *Известията, свързани с битови сметки, са активни само за физически лица със сметка в лева или евро.

    На кое устройство се получават известията?

    Известията се изпращат към устройството, от което последно е осъществен достъпът до мобилното приложение. Няма как едно устройство да получава нотификациите за повече от един потребител. 

    Каква информация съдържат известията?

    Известията на мобилното приложение само информират потребителя за настъпило събитие в неговия профил, те не съдържат конкретни суми или наличност по сметка. Информация за самото събитие може да се получи единствено след вход в мобилното приложение.

    Как да спра да получавам известия в мобилното приложение?

    Можете да изтриете или деактивирате временно създадения абонамент за известията след вход в мобилното банкиране, в меню Известия –> Абонаменти. Друга възможност е да забраните известията на приложението от настройките на мобилния телефон.

    Добре дошли на нашия сайт.

    Моля, изберете вашия профил:

    Добре дошли на нашия сайт.